1393/09/20
برگزاری مراسم اختتامیه و پایان برگزاری مرحله دوم چهارمین دوره طرح دانش‌افزایی ضیافت اندیشه استادان
آیین اختتامیه مرحله دوم چهارمین دوره طرح دانش‌افزایی استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور رییس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و استادان شرکت‌کننده در طرح برگزار شد و این طرح به‌صورت رسمی پایان یافت.

در این مراسم که از ساعت 15:30 روز پنج‌شنبه، 20 آذر 1393 با حضور دکتر جعفریان، رییس دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ناطق پور، دبیر هم‌اندیشی استادان نهاد و استادان شرکت‌کننده در این طرح برگزارشده بود، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، دکتر ناطق پور در خصوص روند برگزاری این مرحله از طرح، به بیان نکاتی پرداخت.

وی با اشاره به روند و مراحل طی شده برای برگزاری این طرح، به بیان گزارشی آماری در خصوص افراد شرکت‌کننده در طرح پرداخت و فراوانی استادان شرکت‌کننده را نسبت به معیارهایی چون مدرک تحصیلی، مرتبه استادی، محل کار و جنسیت مورد بررسی قرارداد.

دبیر هم‌اندیشی استادان نهاد در خاتمه به ارائه گزارشی از کلیه فعالیت‌های برگزارشده توسط مدیریت هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در طی سال‌های 92 و 93 پرداخت.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده ضمن عرض خسته نباشید به استادان شرکت‌کننده در طرح و نیز خیرمقدم و به رییس دانشگاه اظهار داشت: از دکتر جعفریان بسیار سپاسگزاریم، هم به علت حضور در این مراسم و هم به علت تمام مساعدت‌هایی که با ما برای برگزاری این طرح داشتند.

وی سپس با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: خوشا به سعادت کسانی که دل‌وجان خود را در مسیر انوار این کشتی نجات قرار می‌دهند و شامل توجه و عنایات خاص این امام بزرگ قرار می‌گیرند.

مسئول نهاد در ادامه با اشاره به آیه 97 سوره مبارکه نحل «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ - هر زن و مردی که کاری نيکو انجام دهد، اگر ايمان آورده باشد زندگی خوش و پاکیزه‌ای بدو خواهيم داد و پاداشی بهتر از کردارشان عطا خواهيم کرد» اظهار داشت: خداوند در این آیه شریفه به کسانی که از روی ایمان واقعی عمل صالحی را انجام می‌دهند وعده حیات و زندگی‌ای ماورای حیات دنیوی – ولی در همین زندگی دنیایی - می‌دهد که از آن به «حیات طیبه» تعبیر می‌کند و به نظر من استادی که با نفس حق خود به دانشجویی مسیر درست زندگی را نشان می‌دهد یکی از مصادیق این آیه به شمار می‌رود و در این حالت است که خداوند متعال خود، طرف حساب این‌گونه افراد قرار می‌گیرد و به آنان پاداشی بی‌حساب اعطا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عظمت مظلومیت جایگاه خاندان عصمت و طهارت در حادثه عاشورا گفت: در بحث عاشورا فقط بحث مظلومیت امام حسین علیه‌السلام خاندان مطهرشان نیست، گر چه این مؤلفه خیلی جایگاه بزرگی دارد اما مؤلفه‌های بی‌شماری در ماندگاری این قیام نقش دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اخلاص امام است و اگر همین اخلاص را ما وارد زندگی علمی خود کنیم، می‌تواند ما را به حیات طیبه رهنمون سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده در بخش پایانی سخنان از تلاش همه همکاران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به سبب برگزاری منظم و خوب کارگاه‌های این دوره سپاسگزاری کرد و گفت: تمام تلاش ما در دفتر نهاد این است که در برگزاری این دوره‌ها با استفاده از استادان مجرب، کارگاه‌های متناسب، کاربردی و در شان اعضای محترم هیئت‌علمی دانشگاه برگزار کنیم و از خداوند مسئلت می‌کنیم که توفیق انجام این کار را به ما اعطا نماید.

در ادامه این جلسه دکتر علی جعفریان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع استادان دانشگاه، با تشکر از زحمات دفتر نهاد در برگزاری این دوره گفت: بارها گفته‌ام که حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی زاده در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران یک نعمت است و دید علمی و اشراف ایشان به محیط دانشگاه و نیازهای اساتید، واقعاً بی‌نظیر است و بسیار خوشحالیم که فردی با چنین دیدگاهی در دانشگاه ما حضور دارد.

وی در ادامه با تشکر از استادان شرکت‌کننده در این طرح و با اشاره به منسجم و پرحجم بودن کارگاه‌های آموزشی این دوره گفت: به استادان شرکت‌کننده در این طرح خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم مطالبی که در این دوره در اختیار استادان قرار گرفت، مورد استفاده‌شان قرار گیرد.

دکتر جعفریان در خاتمه سخنان خود با اشاره به بحث ماده یک ارتقا اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گفت: دفتر نهاد با برگزاری این دوره‌ها، به‌حق، کمک زیادی به استادان دانشگاه، برای کسب این امتیاز می‌کند؛ در کنار این کلاس‌ها، ما راه‌های دیگری برای دریافت این امتیاز فرهنگی تعریف کردیم و با توجه به محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران، آن را بومی‌سازی کردیم که استادان محترم می‌توانند با شرکت در این برنامه‌ها هم امتیاز خود را کسب کنند.

در خاتمه این جلسه، رضانژاد، مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام به مناسبت اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش به مداحی و نوحه‌خوانی پرداخت.


پربازدید ترین خبرهای سال