1393/03/13
برگزاری جشن میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در خوابگاه کوی
به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) و اسوه ی ایثار و وفا، حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) مراسم جشنی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر عیسی زاده در خوابگاه کوی برگزار گردید.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران و با استقبال گرم و پرشور انبوه دانشجویان شیفته خاندان فاطمی پس از اقامه نماز جماعت  مغرب و عشا روز یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ مصادف با سوم شعباندر مسجد امام علی علیه السلام خوابگاه کوی برگزار شد.

در آغاز برنامه آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد.سپس حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده در آغاز سخنان خود، ضمن تبریک فراوان به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، فلسفه راستین حیات را یکی از مجهولات فکری بشر نامید و ابراز داشت: بشر از دیر باز تاکنون برای داشتن یک زندگی موفقیت آمیز همواره به دنبال پیدا کردن مضمون درست زندگی است و در واقع تلاش برای یافتن این عنصر گم شده منجر به پیدایش مکاتب مختلف و صد البته در غالب موارد نا کارآمد فکری-عقیدتی شده است و علت گرایش بشر به این مکاتب در بازه های زمانی گذشته و حال همین امیدواری برای استخراج معنای زندگی از بطن این وادی ها می باشد و البته نتایج همیشه به وفق مراد انسان نبوده است و یاس و ناکامی را به ارمغان آورده است.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به واقعه عظیم عاشورا و آثار جاویدان قیام حسینی اظهار داشت: قطع به یقین برای بسیاری از تحلیل گران این پرسش پیش آمده است که چرا اشخاص مشهور و تاریخ سازی همچون «نلسون ماندلا»، «مهاتما گاندی» و «فیدل کاسترو» سرآغاز حرکت خود را آشنایی با اندیشه های حسینی معرفی کرده اند و اصولا چرا اکثر آزادی خواهان عالم از گذشته تا کنون امام حسین (علیه السلام) را رهبر فکری جریان مبارزاتی خود معرفی کرده اند.

وی با طرح پرسشی از حضار ادامه داد: واقعا باید از خود پرسید حضرت سید الشهدا(علیه السلام) چه قرائتی از معنای زندگی را برای آزادگان عالم به میراث گذاشته اند که این افراد به رغم مقید بودن به مکاتب غیر اسلامی و عمدتا ماتریالیستی آن را منشا جوشش جریان خود معرفی کرده اند؟

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی زاده که در جمع دانشجویان عاشق اهل بیت(علیهم السلام) به ایراد سخن می پرداخت اظهار داشت: افراد اهل عقیده افرادی هستند که از هرگونه سطحی نگری و ساده اندیشی اجتناب می کنند، و طبیعتا همین اشخاص هستند که تا قرون متمادی نام خود را بر جریده عالم ماندگار می سازند.

مسئول نهاد در تشریح عنصر عقیده و تفکر با نقل جمله ای از شهید مطهری بیان داشت: آن عالم شهید در فرازی از سخنان شیوای خود فرموده اند «سعی کنید در طول عمر خود که بسیار گذران و کوتاه است چنان زیست کنید که در لابلای صفحات تاریخ جاویدان بمانید» پس نتیجه می گیریم که یکی از خصایل افراد ماندگار بر تارک عالم،  دارا بودن قوه تعقل، تفقه و بصیرت است.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده در ادامه افزود: یکی از دلایل مهمی که حضرت ابا عبدالله(علیه السلام) به اندیشیدن بسیار اصرار ورزیده اند این است که افراد اهل تدبر و تعقل به مدد همان نعمت سرشار اندیشه، واجد دایره ی وسیع تری از اختیار و انتخاب هستند و این چنین است که امام حسین (علیه السلام) و حضرت عباس(علیه السلام) مفهوم حریت را برای جهانیان عینیت می بخشند.

مسئول نهاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تنها منبع و ملجا برای پروراندن فکر و روح بشر، قرآن کریم و کلام گهربار معصومین (علیهم السلام) است و قطعا بدون شنا کردن در این اقیانوس بی کران علم و معارف همه جانبه، سره از ناسره پوشیده خواهد ماند و حاصل عدم توجه به این دو منبع سرشار، آمیخته شدن تفکر بشری با آفات دنیوی خواهد بود، کما اینکه نظام لیبرالیستی که خود را یگانه طلایه دار نجات انسان ها بدون بهره گرفتن از کلام آسمانی می داند، مسبب اصلی سقوط ملت های پیرو خود درون منجلاب فساد و بی بندوباری شده است.

وی افزود: ریاضی دان و فیلسوف شهیر غربی «رنه دکارت» در جمله ای معروف می گوید: یقینیات من بر روی شکیاتم بنا نهاده شده است و در واقع شالوده ی یقینیات وایمان خود را شکیات می داند، دقت در این جمله گویای آن است که علت پوچ گرایی ادیبان و فلاسفه ی غرب عدم تدبر در معارف آسمانی و همچنین عدم سعی فراوان در صراط مستقیم است چرا که در صورت بروز همین عامل است که با گذشت زمان عقیده به شک و شک به پوچی مبدل می شود.بنابراین جان کلام این است که مضمون حقیقی حیات تنها با کنکاش در آیات قرآن مجید و کلام اهل بیت (علیهم السلام) و در امتدا آن سعی برای نهادینه کردن آن، معنای واقعی خود را پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عیسی زاده در پایان سخنان خود ضمن تبریک مجدد به همه حضار ابراز امیدواری کرد که ان شالله در این ماه پر فیض و برکت ظهور حضرت صاحب الامر(عج الله تعالی فرجه) محقق شود.

پس از اتمام سخنرانی مسول نهاد، ذاکر اهل بیت(علیهم السلام) با سرودن اشعاری زیبا به وصف فضایل و مناقب امام حسین (علیه السلام) و حضرت عباس(علیه السلام) پرداخت. همچنین از حضار در جلسه با شربت و شیرینی پذیرایی به عمل آمد.

گزارش و عکس: سپهریان


پربازدید ترین خبرهای سال