1393/03/07
برگزاری مراسم جشن بعثت رسول اکرم (ص) در خوابگاه کوی
جشن بزرگداشت روز بعثت آخرین سفیر الهی، واسطه فیض سرمدی و مظهر اسما ربوبی، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ مصادف با ۲۷ رجب المرجب، در مسجد امام علی علیه السلام خوابگاه کوی برگزار شد.

دوشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و همزمان با شب بعثت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، مراسم جشن وشاد باشی با حضور جمع کثیری از خواهران و برادران ساکن خوابگاه کوی علوم پزشکی تهران در مسجد امام علی علیه السلام این خوابگاه برگزار شد.

در آغاز برنامه حجت الاسلام والمسلمین تیموری ضمن عرض تبریک به همه مسلمانان عالم، اظهار داشت: برای درک هرچه بهتر واقعه عظیم بعثت و به تبع آن نبوت حضرت خاتم صلی الله علیه و آله نخست باید به طور اجمالی شرایط دوران جاهلیت شرح داده شود و در ادامه تاثیرات شگرفی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر جامعه خود داشته اند بازگو شود.

وی در تکمیل سخنان خود ابراز داشت: وضعیت فرهنگی و اعتقادی عصر رسول الله صلی الله علیه و آله در شرایط بسیار اسفناکی در جریان بود، به طوری که جنگ، غارتگری، شرب خمر، دفن کردن زنده دختران بی گناه و خصوصا بت پرستی از معاصی بسیار معمول آن دوران بود و نادانی تا بدانجا شکوفا شده بود که هرکدام از این افعال قبیح نزد مردم آن عصر ارزش به شمار می آمد.

تاسف بارتر آنجاست  که نقل شده است عرب عصر جاهلیت با سرودن اشعاری شرم آور همواره به ارتکاب به این امور مذموم فخر می ورزید.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در ادامه تاکید کرد: البته این وضعیت ناهنجار تنها سرزمین عربستان را شامل نمی شد، چرا که برگ برگ تاریخ شهادت می دهد که ملت های دیگری که عمدتا پیروان ادیان تحریف شده مسیحیت، زرتشت و یهودیت بودند نیز به طرز فراگیری گرفتار خرافات، هوس بازی، بت پرستی بوده و حاکمان جبار آن سرزمین ها به استثمار مردم خود مشغول بودند.

مبلغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کردند: در چنین شرایط دردناکی عدل، حکمت و البته رحمانیت خداوند متعال ایجاب می کرد که از میان همان مردم منحرف فردی را که مزین به صفات و فضایل نیک بوده و از هرگونه لغزش و گناهی مبرا بوده به ماموریت عظیم نبوت برگزیند تا طبق وعده ی الهی بشریت را از قید و بند طاغوت برهاند و عشق، برادری  و یکتا پرستی را حاکم سازد.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری با برشمردن خصایل پسندیده و بی بدیل حضرت محمد صلی الله علیه و آله افزود: پیامبر اکرم قبل از اینکه به پیامبری مبعوث گردند در بین مردم عصر خود به جوانمردی، پاکدامنی، صداقت یکتا پرستی و امانتداری شهرت داشتند، وجود مبارک پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از بدو تولد و بنا به حکمت الهی از هرگونه لغزش و گناه مصون مانده و در واقع  پرورشی آسمانی داشته اند زیرا شخصی که برای هدایت و نجات بشر از ظلمات برانگیخته می شود در درجه اول خود نیز می بایست از ارتکاب به هرگونه معصیتی برحذر باشد.

وی افزود: شیوه ی هدایت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر اساس مهرورزی، حفظ حرمت دیگران، بردباری و پرهیز از هرگونه خشونت و افراط و تفریط بوده است و حقیقتا لازم است جوانان متدین و ولایت مدار ما سبک و سیاق صحیح امر به معروف و نهی از منکر را با کنکاش در سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فراگیرند،چرا که هرگونه مغایرتی در اجرای این فریضه مقدس با منش محمدی، قطع به یقین نتیجه ی معکوسی در پی خواهد داشت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین تیموری با استناد به منابع موثق تاریخی به برشمردن اثرات  بنیادی و عمیقی  که حضرت رسول صلی الله علیه و آله بر جامعه عربستان و سایر سرزمین ها خصوصا ایران پادشاهی داشتند پرداخته و یاد آور شد:سرزمینی که در نافرمانی از خالق عالم و پرستش بت ها شهره ی خاص و عام بود و واژه «جاهلیت» را با خود یدک می کشید در مدت زمانی اندک و با مجاهدت های حضرت محمدصلی الله علیه و آله نقاب عصیان و شرک را از رخ برداشته و به سوی یکتا پرستی روی آورد، عداوت جای خود را به مهربانی و ایثار داد، خرافه گرایی جای خود را به علم آموزی داد، دختران معصومی که در آغوش سرد و تیره خاک زنده دفن می شدند در آغوش مادران پرورش یافتند و جنس مقدس زن در پرتو فرامین قرآنی جایگاه رفیع خود را یافت.

وی تاکید کرد: «در حقیقت روز بعثت روز میلاد ارزش ها و مرگ شقاوت ها بود، روز بعثت روز بارش برکت الهی و صیقل دادن جان بشریت از بغض و کینه بود. روز مبعث روز زنده به گور کردن جهالت و بت پرستی بود و بالاخره ۲۷ رجب المرجب روز اضمحلال طاغوت و روز ولایت الله بود».

حجت الاسلام و المسلمین تیموری در پایان سخنان خود ایراز امیدواری کردند که به یاری خداوند قادر با ظهور آخرین ذخیره الهی «حضرت صاحب الزمان علیه السلام» بار دیگر آیین محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که حقیقت کلام حضرت حق می باشد احیا شده و بشر آخرالزمان که گرفتار جهلی به مراتب عظیم تر ازجهل عصر نزول قرآن کریم می باشد رهایی پیدا کند.

پس از خاتمه سخنرانی، مصطفی کرمی، مداح مراسم، با خواندن اشعاری زیبا در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام شور و نشاطی خاص به حاضرین بخشید و شیفتگان خاندان عصمت (علیهم السلام) با ابراز شادی و سرور، ارادت قلبی خود را به حضرت محمد صلی الله علیه و آله ابراز نمودند.

همچنین پذیرایی از حاضرین و اهدای جایزه به خواهران برنده مسابقه قرآنی از دیگر برنامه های جنبی این جشن پر فیض و برکت بود.

گزارش و عکس: سپهریان



پربازدید ترین خبرهای سال