به گزارش روابطعمومی نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه مجازی هماندیشی ویژه ائمه جماعات با حضور حجتالاسلاموالمسلمین دکتر مهدی هادی، با موضوع روانشناسی تبلیغ، روز دوشنبه 2 خردادماه 1401 از ساعت 14:30 در بستر اسکایروم برگزار گردید.
در ابتدای جلسه حجتالاسلاموالمسلمین مهدی هادی با اشاره به آیه 122 سوره توبه «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ - و شايسته نيست مؤمنان همگى [براى جهاد] كوچ كنند پس چرا از هر فرقه اى از آنان دسته اى كوچ نمى كنند تا [دسته اى بمانند و] در دين آگاهى پيدا كنند و قوم خود را وقتى به سوى آنان بازگشتند بيم دهند باشد كه آنان [از كيفر الهى] بترسند»، گفت: وظیفه شرعی مبلغ، رساندن فرمایش خداوند تبارکوتعالی به انسانها است.
ایشان در ادامه با اشاره به اهداف روانشناسی، اظهار داشت: روانشناسی، بررسی علمی و رفتار و فرایندهای ذهنی ماست که چهار هدف را طی میکند؛ توصیف میکند، رفتارهای ما را تبیین میکند، پیشبینی میکند چه اتفاقهایی خواهد افتاد و کنترل یا مدیریت رفتارهاست.
وی در ادامه اظهار داشت: تبلیغ، تلاشی است عمدی، برای ایجاد تغییر در نگرش هیجان و عواطف یا رفتارهای انسانها؛ مانند تبلیغات تجاری، تبلیغات سیاسی، تبلیغات آموزشی و...
ایشان در ادامه روانشناسی تبلیغ را، بررسی علمی و رفتار و فرایندهای ذهنی در هنگام ارائه تلاش عمدی برای ایجاد تغییر در نگرشها و هیجانات و رفتارهای انسانها عنوان کرد و اظهار داشت: روانشناسی تبلیغ، چهار رکن فرستنده تبلیغ، مخاطب تبلیغ، کانالهای ارسال پیام و محتوای پیام، را دارا است.
حجتالاسلاموالمسلمین دکتر هادی در ادامه گفت: اولین ویژگی مبلغ داشتن اطلاعات، دومین ویژگی مهارت و سومین ویژگی مبلغ، انگیزه است.