به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این جلسه از ساعت 9 روز سهشنبه 16 آذر 1400 با حضور حجتالاسلاموالمسلمین سیدقریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجتالاسلاموالمسلمین غفاری، معاون دفتر نهاد، مدیران و رابطین نهاد در دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه و پس از تلاوت آیاتی از کلامالله مجید، حجتالاسلاموالمسلمین سیدقریشی، ضمن خیرمقدم به حضار در جلسه، گفت: رابطین نهاد باید در تمامی دانشکدهها، برنامههای متنوع و دانشجو پسند برگزار کنند؛ در همین برگزاری دورههاست که نیروهای فعال کشف میشوند. همانطور که می دانید این اکتشاف در ارتباطهای فرد به فرد صورت میگیرد و کشف نیروی نخبه و فعال تازه گام اول است. گام بعدی، کشف استعدادها و علایق فرد از طریق روانشناسی احساسات و روحیات است. همچنین باید سازماندهی برنامهها بهقدری منسجم باشد تا بتوان از تمام ظرفیتهای نیروها در جهت درست استفاده کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) فرمودهاند «باید به علاقهمندیهای افراد بسیار دقت شود چرا که ایجاد انگیزه بین نیروها، حیاتی است»، بنابراین شما باید با شناسایی و اهمیت دادن به علاقههای نیروهایتان، از علایق و توانمندیهای آنها در جهت درست استفاده کنید.
وی در ادامه افزود: در این زمانه که دانشجو، مطالبه تغییرات چشمگیر در برگزاری هر چه بهتر و مفیدتر برنامههای نهاد را دارد بنابراین باید ما هم در این مورد فکری کرده و همراه دغدغههای دانشجویان طرحهای متناسب و مسئله محور را انتخاب کنیم.
ایشان در خاتمه گفت: طرحهای اجرایی باید خلاقانه، بهروز و دغدغه محور باشد طوری که بتواند تمام نیازهای دانشجویان را برطرف کند و در عین حال برنامهها حالت پویایی و زنده خودش را از دست ندهد، به گونه ایی که تعامل بسیار خوبی میان استادان و دانشجویان به وجود آید. هر چه ارتباطگیری با اساتید بیشتر باشد به همان میزان دانشجویان به خوبی پرورش مییابند.
در ادامه جلسه حجتالاسلاموالمسلمین خالصی نژاد، مدیر هم اندیشی استادان دفتر نهاد به بیان مسائل فوتی و حیاتی مربوط به برنامههای هم اندیشی استادان پرداخت و هرکدام از حاضرین با ارائه نظرات خود در این موضع، مسائل مطرح شده از سوی ایشان را مورد تحلیل و نقد قرار دادند. سایرین نیز بهصورت گفتگو محور و پرسش و پاسخ، به ارائه گزارش عملکرد و طرحهای پیشنهادی خود در حوزههای فرهنگی و آموزشی، پرداختند.