1391/04/31
برگزاری مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح ضیافت اندیشه(دانش افزایی) استادان در دانشگاه علوم پزشکی تهران
مراسم افتتاحیه دومین دوره ضیافت اندیشه(دانش افزایی) استادان در تالار همایش های رازی پردیس شهید همت دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جناب آقای دکتر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمع کثیری از استادان این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با تلاوتی چند از کلام الله مجید توسط جناب آقای دکتر هاشمی آغاز شد.
در ادامه جناب آقای دکتر ناطق پور دبیر هم اندیشی استادان نهاد در طی سخنانی به ارائه گزارشی از برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان سال1390 پرداختند که طبق این گزارش 277 نفر در این طرح شرکت نمودند که اکثریت شرکت کنندگان دارای مدرک دکتر های تخصصی بودند.
ایشان خاطر نشان کردند در ثبت نام اولیه طرح امسال افزون بر 380 نفر از اساتید دانشگاه ثبت نام نمودند که با توجه به اولویت های در نظر گرفته شده در گروه های مختلف دسته بندی شدند
در ادامه مراسم جناب آقای دکتر جلیلی معاون آموزشی دانشگاه در خصوص فعالیتهای فرهنگی استادان و شیوه امتیاز دهی به استادان توضیحاتی را ارائه نمودند.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، مهمانان حاضر و علی الخصوص حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) بیان نمودند، شیعه ما نیست مگر آنکه کسی، تقوای خدا را پیشه خود کند و اهل تواضع و فروتنی باشند و در مقابل و عظمت خداوند سر تسلیم فرود بیاورد و اهل امانت باشند و از علامت های دیگر شیعه روزه داری و نماز است و هر چه روزه با صفاتر باشد به همان اندازه در قرب الهی تاثیر بیشتری دارد
ایشان در پایان به توضیح برنامه ضیافت اندیشه پرداختند و انگیزه های برپایی چنین برنامه هایی را ایجاد یک گفتمان علمی و دانش افزایی در دانشگاه شمردند.
در بخش دیگری از این برنامه حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان با بیان اینکه برگزاری این کلاس‌ها می‌تواند موجب توسعه سیطره عقل در جان و بالندگی حیات عقلی شود.افزودند: هیچ حرکتی که پشتوانه علمی، عقلی و معرفتی نداشته باشد، مورد تایید دین اسلام نیست.
در پایان این جلسه دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به بحث پیرامون اخلاق پزشکی نوین پرداختند
ایشان عواملی مانند پیشرفت دانش و فناوریهای نوین پزشکی، ایجاد سوالات، مباحث اخلاق جدید، افزایش آگاهی های عموم مردم و تحول در رابطه بین پزشک و بیمار را مباحثی مهم در اخلاق پزشکی نوین بر شمردند.
ایشان خاطر نشان کردند اخلاق پزشکی سه هدف عمده دارد 1- ایجاد درک عمیق و درست مسائل حاصل از دست آوردهای بیوتکنولوژی مدرن 2- طرح سوالات عمیق فلسفی و پرداختن به جوانب و لایه زیرین تر اخلاق موضوعات 3- سیاستگذاری عمومی و کنترل و جهت دهی به این موضوع
در خاتمه این برنامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی زاده برگزار گردید.
لازم به ذکر است که برنامه ضیافت اندیشه به مدت 10 روز به همت مدیریت هم اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد.

گالری تصاویر1

گالری تصاویر2


پربازدید ترین خبرهای سال
سخنرانی مدیر امور روحانیون و مبلغین نهاد در اولین همایش ذاکرین اهل بيت (ع) واحدهاي تابعه دانشگاه
پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده به مناسبت درگذشت دکتر سید امیر، سید نادر و سید امید میرباقری
اسامی برگزیدگان جشنواره قرآنی و فعالین قرآنی دانشگاه علوم پزشکی تهران
برگزاری مراسم عزاداری شب اول محرم در خوابگاه الزهرا (س)
برگزاری اولین جلسه کمیته طرح و برنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال جاری
برگزاری مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح ضیافت اندیشه(دانش افزایی) استادان در دانشگاه علوم پزشکی تهران
توصیه های حجت الاسلام والمسلمین هادوی به ائمه محترم جماعات دانشگاه
برگزاری سومین کارگاه علمی تخصصی ائمه جماعت دانشگاه های علوم پزشکی، علمی – کاربردی و پیام نور استان تهران
برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی اساتید، کارکنان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی تهران
برگزاری همایش بزرگ سبک زندگی در دانشگاه علوم پزشکی تهران