1396/12/20
برگزاری کارگاه آموزشی تعهد حرفه‌ای با محوریت مهارت‌های ارتباطی در بیمارستان ضیائیان
به همت مرکز فرهنگی قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و بیمارستان ضیائیان کارگاه آموزشی تعهد حرفه‌ای با محوریت مهارت‌های ارتباطی در این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، کارگاه آموزشی تعهد حرفه‌ای روز شنبه ۱۹ اسفند ۹۶ با حضور مسئولین و کارکنان بیمارستان ضیائیان در سالن آمفی‌تئاتر این مرکز برگزار شد.



در این کارگاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جمشید معصومی با اشاره به اهمیت مهارت‌های ارتباطی و مسئولیت‌های اخلاقی در مشاغلی که ارتباط مستقیم با مراجعین دارند – به‌ویژه کادر درمان - گفت: در دین با توجه به توانایی‌های هر شخص وظایفی به عهده وی گذاشته‌شده که مطابق با ظرفیت‌هایی که در او نهادینه‌شده است می‌بایست به آن عمل کند؛ تعهد حرفه‌ای نيز يکي از ویژگی‌های انساني است که می‌توان آن را رضايت قلبي و التزام عملي نسبت به وظايف تعیین‌شده براي انسان تعريف کرد، با اين شرط که بدون هرگونه سيستم نظارتي، شخص وظايف خود را به بهترين نحو ممکن به انجام رساند.
وی با بیان توضیحی از مهارت‌های ارتباطی گفت: مهارت‌های ارتباطی رفتاری است که شخص بتواند با دیگران به‌گونه‌ای ارتباط برقرار کنند که باعث بروز رفتارهای مثبت و پرهیز از واکنش‌های منفی در طرف مقابل گردد.



وی در انتها به بیان نکاتی در خصوص نگاه‌های تأثیرگذار در زندگی انسان اشاره و با بیان روایت «اگر انسانی، انسان دیگر را به خاطر گناهی سرزنش کند نمیرد تا خود آن گناه را مرتکب شود» از امام صادق علیه‌السلام به سخنان خود پایان داد.