1396/12/21
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی زاده: اگر نگاه ما به نماز تغییر کند کل ابعاد زندگی‌مان نیز دچار تغییر می‌شود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه نماز، دعوت به شعائر الهی را از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی معرفی کرد.

گالری عکس 1
گالری عکس 2

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مراسم تجلیل از فعالان حوزه نماز و مداحان مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران از ساعت 14 روز یک‌شنبه 20 اسفند 96 در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تشکر از دکتر رستمیان و همکاران ستاد اقامه نماز و مداحان برای برگزاری این جلسه گفت: دعوت به شعائر الهی باید با صدای بلند صورت گیرد و همچنین آن‌ها را باید مهم دانست، آن‌چنان‌که خداوند در آیه شریفه 32 سوره حج می‌فرماید: «ذَلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ - اين است [فرايض خدا] و هر كس شعاير خدا را بزرگ دارد در حقيقت آن [حاكى] از پاكى دل‌هاست».
وی در ادامه با اشاره به کتاب «اسرار الصلاه» میرزا جوادآقا ملکی تبریزی گفت: معنی «قد قامت الصلاه» در تفسیر امام علی (ع) به معنی فرارسیدن دیدار و زیارت خداوند است و نماز درواقع معجونی است که ابعاد زیادی را در برمی‌گیرد آن‌چنان‌که امام رضا (ع) و امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند برای نماز 4000 باب وجود دارد.
وی همچنین افزود: اگر انسان نمازگزار می‌دانست که در هنگام نماز چه هاله‌ای از لطف و رحمت خداوند او را احاطه می‌کند هرگز حاضر نمی‌شد سر خود را از سجده بردارد.
مسئول نهاد در ادامه اظهار داشت: اگر نگاه ما به نماز تغییر کند کل ابعاد زندگی‌مان نیز دچار تغییر می‌شود؛ بنابراین نگاه ما به گزاردن نماز نباید به‌عنوان انجام یک کار روزمره عادی تلقی شود.
وی در پایان سخنان خود گفت: در سطوح بالا باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برنامه‌های جاری با وقت نماز تداخل نداشته باشد و امکان ادای فریضه نماز در وقت فضیلت نماز برای همه فراهم باشد و اهمیت این موضوع به‌قدری است که در روایات داریم که ادای نماز بر انجام کار اولویت دارد.
در بخش دیگری از برنامه دکتر رستمیان، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین ستاد اقامه نماز و رابطین فرهنگی اظهار داشت: ما باید نماز را با یک معنویت خوب و در یک محیط خوب برگزار کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نماز تأثیر مثبتی در سلامت جسمی و روحی انسان دارد گفت: نماز گزاردن حتی باعث سلامت ازلحاظ فیزیولوژیکی در انسان می‌شود.
در بخش دیگری از برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرعلی پور و دکتر مجتهد زاده به نمایندگی از جمع برگزیدگان به ارائه نظرات خود در حوزه نماز پرداختند.
بخش پایانی این مراسم، تقدیر از فعالان حوزه نماز و مداحان دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که در این بخش از برگزیدگان در هشت حوزه تقدیر به عمل آمد.