1395/02/29
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده: ترویج فرهنگ انتظار موجب ارتقای سلامت معنوی جامعه خواهد شد
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم جشن نیمه شعبان دانشکده پیراپزشکی ترویج فرهنگ انتظار را موجب ارتقای سلامت معنوی جامعه معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه و روز جوان، به بیان تأثیرات اعتقاد و ارتباط با امام زمان (عج) در سلامت معنوی فرد و جامعه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ما در فضای مکتب رحمانی اسلام، فرصت‌های بی‌نظیری برای تحقق، حفظ و ارتقای سطح معنوی فرد و جامعه داریم؛ اظهار داشت: یکی از عالی‌ترین این فرصت‌ها، اعتقاد و باورمندی به وجود و ارتباط با ولی‌عصر (عج) است.

مسئول نهاد با بیان اینکه «پدیده‌ای» سالم است که کار خود را متناسب با هدفش به انجام برساند و اعضا و جوارح در مدار صحیح خودشان فعالیت کنند و کار ویژه خود را به‌درستی به ثمر بنشاند؛ گفت: انسان سالم کسی است که هم ابعاد جسمی و هم ابعاد روحی او در مسیر تعالی، رفاه و نشاط قرار گیرد.

وی افزود: سلامت معنوی از نگاه اومانیستی فرآیندی است که با بهره‌گیری از آن درنهایت می‌توان بر بیماری‌های جسمی مقابله کرد ولی در پزشکی معناگرا از سلامت معنوی، علاوه بر بهره‌گیری از سلامت جسمانی، می‌توان در درمان روحی و روانی بیماران و جامع از آن بهره برد.

وی در ادامه سخنان خود در مورد ایمان به امام زمان (عج) گفت: ما بر اساس اعتقاد به عالم ملکوت و عالم غیب به وجود امام زمان (عج) ایمان می‌آوریم.

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب دانشگاه با اشاره به اینکه انسان سالم معنوی فردی است که در کنار اعتقاد و باور به عالم غیب، با آن ارتباط نیز دارد؛ اظهار داشت: نقطه تمایز سلامتی معنوی بین مکتب اسلامی با مکاتب اومانیستی و غیردینی در درجه اول مبحث وحی، نگاه وحیانی و ارتباط با عالم غیب و سپس تعریف انسان و جایگاه واقعی او در عالم هستی است.

وی در ادامه با اشاره به سوره شمس گفت: انسان سالم به تعبیر قرآن کسی است که در مسیر سلامت معنوی قرار گیرد و بر اساس آیات این سوره سلامت روحی و معنوی انسان که مورد قسم قرار گرفته است؛ یکی از اهداف زندگی انسان است.

مسئول نهاد در ادامه با اشاره به اینکه در فرهنگ قرآنی، خواستگاه و جایگاه سلامت معنوی «قلب سلیم» است؛ گفت: در روایتی از پیامبر مکرم اسلام داریم «یا عباد اللّه انتم کالمرضی و ربّ العالمین کالطبیب»؛ یعنی اولین کسی که نام طبیب دارد خداوند متعال است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از داشته‌های گران‌قدر ما در سلامت معنوی، مفهوم انتظار است؛ اظهار داشت: در یکی از کمیته‌های مطالعات استراتژیک صهیونیست‌ها بیان شد که اگر بخواهید از عهده مکتب تشیع برآیید باید دو چیز را از آن‌ها بگیرید که یکی قیام کربلا و دومی امام زمان (عج) و امید به آینده و ظهور اوست.

وی افزود: اگر ما بتوانیم اعتقاد و ارتباط با امام را در زندگی و جامعه ترویج کنیم؛ می‌توانیم گام‌های بزرگی در بحث سلامت معنوی فردی و اجتماعی برداریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده با اشاره به نامه‌های امام زمان به شیخ مفید، اظهار داشت: امام در این نامه‌ها می‌فرمایند که الطاف و نظرشان همواره به شیعیان هست و بشارت می‌دهند که هر مؤمنی که پروای پروردگارش را پیشه کند و آنچه را به گردن دارد به صاحبان حق برساند، در فتنه‌های نابودکننده و گرفتاری‌ها در امان خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: برای دستیابی به سلامت معنوی و روحی باید تابع امام زمان (عج) باشیم و آن مسیری را بپیماییم که حضرت از ما خواسته اند.

توضیح اینکه مراسم جشن نیمه شعبان از ساعت 11 روز چهارشنبه 29 اردیبهشت 95 در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.


پربازدید ترین خبرهای سال
اسامی برگزیدگان مسابقات بخش شفاهی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی تهران
اسامی برندگان مسابقه بزرگ ده درس پیرامون امربه‌معروف و نهی از منکر ویژه ماه مبارک رمضان
مراسم تجلیل از مسئولان فرهنگی و فعالان حوزه نماز مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
برگزیدگان مرحله اول سیر مطالعاتی «آشتی با کتاب» معرفی شدند
اسامی افراد راه‌یافته به مرحله کشوری بیست و یکمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش شفاهی
برگزیدگان مرحله اول مسابقه کتابخوانی آشتی با کتاب معرفی شدند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده: ترویج فرهنگ انتظار موجب ارتقای سلامت معنوی جامعه خواهد شد
برگزیدگان مرحله دوم سیر مطالعاتی «آشتی با کتاب» معرفی شدند
برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در سازمان مرکزی دانشگاه
دومین کارگاه توانمندسازی فعالان فرهنگی مراکز تابعه دانشگاه/ دکتر سروقامت: اصل اول اخلاقی در کار تشکیلاتی، اصالت حق است