يكى از امكانات بزرگ نظام، اين نسل جوانِ تحصيلكرده‌ى پرانرژىِ پرانگيزه‌اى است كه در كشور ما وجود دارد. اينها تحصيل كرده‌اند، درس خوانده‌اند، باانگيزه‌اند، در راه فهم و درك مسائل گوناگون در بخشهاى مختلف تلاش ميكنند، داراى اعتماد به نفس‌اند. ما امروز در جوانهايمان احساس ميكنيم يك اعتماد به نفسى وجود دارد كه در گذشته وجود نداشته است، و در كمتر ملتى هم اين را مشاهده ميكنيم.
  • ???? ????
  • ?????? ?? ????
  • ?????? ?? ??
  • ?????
  • ??????
  • ?????? ??? ???????
  • ????? ?????
  • ????? ??????
  • ???? ? ????
  • ?????
  • ????? ??
HyperLink
سامانه ائمه جماعات
سامانه آموزش مجازی نهاد
سامانه رابطین مرکز فرهنگی قرآن و عترت
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
HyperLink
 
 
 
 نشست دانش‌افزایی استادان با موضوع جرئتمندی در دانشکده داروسازی برگزار شد
تاریخ: 95/11/24 مرکز : روابط عمومی

به همت مدیریت هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارگاه هم‌اندیشی استادان دانشکده داروسازی با موضوع مهارت‌های ارتباطی (جرئتمندی) برگزار شد.
نشست دانش‌افزایی استادان با موضوع جرئتمندی در دانشکده داروسازی برگزار شد

 
 
گالری عکس

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، جلسه دوم این کارگاه آموزشی از ساعت 8 صبح روز شنبه، 23 بهمن 95 آغاز شد.

در این جلسه دکتر کاظم‌زاده عطوفی، روانشناس بالینی و عضو هیئت‌علمی دانشكده علوم رفتاري و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد حقوق و مسؤولیت‌های انسان در جرئتمندی سخن گفت و مواردی از مسئولیت‌های انسان در مبحث جرئتمندی را برشمرد.

وی در ادامه توضیحاتی در مورد وجود باورهای ناکارآمد فرهنگی و وجود افکار ناکارآمد در رفتار جرئتمندانه ارائه داد و گفت: رفتار جرئتمندانه مراحلی دارد و بعضی از رویکردهای رفتار جرئتمندانه عبارت‌اند از اینکه زمان و مكان مناسبي را انتخاب كنيد، سعي كنيد احساس فرد مقابل را منعكس كرده و با او تا حدي همدلي كنيد، رفتار موردنظر و احساس خود را در مورد آن به‌طور واضح بيان كنيد؛ از پيام «من» استفاده كرده و از سرزنش فرد مقابل يا برچسب زدن به او خودداري كنيد، تغيير موردنظر و آنچه را كه مي‌خواهيد واضح بيان كنيد؛ با اظهارات مثبت آغاز کنید و صریح باشید؛ شدت خشم خود را مشخص کنید؛ از احساسات ترس و نگرانی استفاده کنید، به مسئولیت‌های خود اذعان کنید، گله و شکایت‌های گذشته را زنده نکنید، از تعمیم دادن یا برچسب زدن اجتناب کنید، از موعظه کردن و درس اخلاق دادن پرهیز کنید، پای شخص سوم را وارد ماجرا نکنید، بجای انتقاد از تمامی شخصیت فرد، به رفتاری بپردازید که شما را آزرده می‌کند، از شوخ‌طبعی بپرهیزید و در پایان از ویژگی‌های غیرکلامی جرئتمندی استفاده کنید.

وی در خاتمه سبک‌های برقراری ارتباط را سه دسته «پرخاشگرانه»، «منفعلانه» و «جرئتمندانه» معرفی کرد و گفت: در رفتار پرخاشگرانه ذهن بسته است و فرد راه را بر ورود هر نوع اطلاعاتي بسته است، شنونده ضعيفي است، در ديدن نقطه نظرات دیگران دچار مشكل است، حرف و كارهاي ديگران را قطع مي‌كند؛ اما در رفتار منفعلانه فرد غیرمستقیم عمل می‌کند، هميشه بدون هيچ اعتراضي موافق است؛ اما در روش جرئتمندانه، فرد گوش دهنده فعال و كارآمدي است، محدوديت‌ها و انتظارات را ابراز مي‌دارد، مشاهداتش را بيان مي‌كند، از برچسب‌ها استفاده نمي‌كند و قضاوت‌ نمي‌كند، خواسته‌‌ها و انتظارات خويشتن را در اولين فرصت مستقيماً و صادقانه ابراز مي‌دارد و مراقب احساس‌هاي ديگران است.

توضیح اینکه در حین نشست تبادل‌نظر و پرسش و پاسخ بین اساتید و کارشناس و شرکت در فعالیت‌های گروهی و ایفای نقش انجام شد و جلسه در ساعت 12 پایان یافت.

برگزاری جلسه اول نشست دانش‌افزایی استادان با موضوع جرئتمندی در دانشکده داروسازی

 
                :: کلیه حقوق برای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران محفوظ است.::
     Powered by MSMSoft