1395/11/17
برگزاری کارگاه ارتقای ائمه جماعت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران
به همت دبیرخانه ستاد اقامه نماز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، کارگاه ارتقاء ائمه جماعات با حضور ائمه جماعات دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران، دانشگاه توان‌بخشی و علوم بهزیستی و دانشگاه شاهد، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایران، این کارگاه یک‌روزه از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 15 بهمن 95 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول ستاد اقامه نماز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران ضمن خیرمقدم به ائمه محترم جماعات با بیان حدیثی از رسول مکرم اسلام خطاب به ابوذر، به بیان جایگاه والای نماز در تعالیم اسلامی و نقش نماز در اصلاح جامعه اسلامی پرداخت.
وی در بخشی از این روایت از قول نبی مکرم اسلام گفت: ای اباذر! هیچ مؤمنی به نماز نایستد مگر آن‌که خوبی‌ها و اجرها بین او تا عرش پراکنده شود و فرشته‌ای بر او گماشته شود که بگوید: ای پسر آدم اگر بدانی که چه اجری برای تو هست از طرف آن‌که با او در نماز مناجات می‌کنی، هرگز از نماز روز نگردانی.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش عالمان دین در انتقال مفاهیم دینی علی‌الخصوص نماز و تأثیر آنان در اصلاح جامعه؛ گفت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند کسی که همتش آخرت باشد خداوند مهمات او را در دنیا کفایت می‌کند؛ کسی که باطنش را اصلاح کند، خداوند ظاهر او را اصلاح می‌کند و کسی که رابطه‌ی خود را با خدا اصلاح کند، خداوند رابطه‌ی او را با مردم اصلاح می‌کند.

در ادامه این کارگاه دکتر کوشکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران به بررسی تحولات منطقه به‌خصوص سوریه، یمن و عراق؛ همچنین به معرفی گروه‌های تکفیری و حامیان آنان پرداخت.

سپس آیت‌الله قرهی، مؤسس و مسئول حوزه علمیه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه به بیان مسائل اخلاقی و تأثیر حسن خلق روحانیون در جذب مخاطبان پرداخت.

پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله قرهی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون به ارائه نکاتی در خصوص مباحث تربیتی و ارتباط بین زن و مرد در خانواده پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از رفتارهای ما سنتی است و دینی نیست؛ گفت: باید در خانواده رفتار دینی داشته باشیم؛ شناخت ویژگی‌ها، شناخت نیازها، تنظیم کلام و سخن و رفتار بر اساس این ویژگی‌ها و تفاوت‌ها می‌تواند نقش بسیار مهم و اساسی در تنظیم روابط بین زن و مرد و همچنین روابط سایر اعضای خانواده‌ها داشته باشد.

توضیح اینکه در طول برگزاری این کارگاه، ائمه جماعات سؤالات و مسائل خود را با کارشناسان مطرح و به بحث و تبادل‌نظر باهم می‌پرداختند.


پربازدید ترین خبرهای سال
اسامی برگزیدگان مسابقات بخش شفاهی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی تهران
اسامی برندگان مسابقه بزرگ ده درس پیرامون امربه‌معروف و نهی از منکر ویژه ماه مبارک رمضان
مراسم تجلیل از مسئولان فرهنگی و فعالان حوزه نماز مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
برگزیدگان مرحله اول سیر مطالعاتی «آشتی با کتاب» معرفی شدند
اسامی افراد راه‌یافته به مرحله کشوری بیست و یکمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش شفاهی
برگزیدگان مرحله اول مسابقه کتابخوانی آشتی با کتاب معرفی شدند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده: ترویج فرهنگ انتظار موجب ارتقای سلامت معنوی جامعه خواهد شد
برگزیدگان مرحله دوم سیر مطالعاتی «آشتی با کتاب» معرفی شدند
برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در سازمان مرکزی دانشگاه
دومین کارگاه توانمندسازی فعالان فرهنگی مراکز تابعه دانشگاه/ دکتر سروقامت: اصل اول اخلاقی در کار تشکیلاتی، اصالت حق است